استاندار همدان: جشنواره زمستانی، فرصت معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر همدان است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

استاندار همدان: جشنواره زمستانی، فرصت معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد در این کارگروه اظهار داشت : هدف گردشگری زمستانی همدان باید منوط به این بحث باشد که در جشنواره معرفی شود و ما در فصل زمستان شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر معرفی همدان به عنوان قطب گردشگری زمستانی یادآور شد: برگزاری جشنواره برای معرفی زمستان برنامه کوچکی است و افراد کمتری در آن حضور می‌یابند در حالی که باید گسترش یافته و گردشگران زیادی در همدان حضور یابند.

وی با بیان اینکه باید تشویق‌ و ترغیب‌هایی برای جذب گردشگر لحاظ شود، بیان داشت: گردشگران حداقل باید سه تا چهار روز در همدان ماندگاری داشته باشند و از همه نقاط گردشگری همدان بازدید کنند.

آزاد با بیان اینکه گردشگری باید برای فصل بهار برنامه‌ریزی کند، افزود: با توجه به اینکه در ایام عید مسافران زیادی به همدان سفر می‌کنند، باید برای این فصل برنامه‌ریزی شود.

وی رفاه مسافران در اقامت را از نکات مهم برشمرد و افزود: نباید با ارائه خدمات ناقص گردشگری موجبات ناراحتی مسافران را فراهم کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه مسافران باید در ابتدای ورود به همدان مورد راهنمایی قرار گیرند، بیان داشت: با توجه به اینکه همه مسافران خواهان اقامت در هتل 5 ستاره نیستند، باید به فکر اقامت افراد کم درآمد و متوسط نیز بود و کمپ‌هایی را برای آنها نیز بسازیم.

وی با بیان اینکه همدان امروز در وضعیتی قرار دارد که می‌تواند جاذب گردشگر شمال باشد، بیان داشت: با توجه به اینکه شمال دیگر برای کسانی که چندین بار به شمال مسافرت داشته‌اند، جذابیت ندارد، باید از ظرفیت گردشگری چون همدان استفاده کرد چراکه همدان هنوز ناشناخته است و می‌تواند برای این امر برنامه‌ریزی کند.

آزاد با بیان اینکه باید برای جشنواره گردشگری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، افزود: جشنواره را باید به عنوان یک وسیله نگاه کنیم اما هدف را باید بزرگتر از آنچه هست، ببینیم.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های غار علیصدر باید در نظر گرفته شود، افزود: برخی از روستاهای استان نیز از جذابیتی برخوردار نیستند که باید این جذابیت را با پخت نان محلی، غذای محلی و بازی‌های محلی ایجاد کرد.

استاندار با بیان اینکه هتل‌ها در ایام جشنواره و گردشگری زمستانی تخفیف‌هایی را برای گردشگران داشته باشند، افزود: با ارائه این تخفیف‌ها از سوی هتل‌داران گردشگران زیادی جذب استان می‌شوند و درآمدزایی مناسبی نیز صورت می‌گیرد.

به گفته وی، شهرداری نیز در ایام جشنواره مرکز خریدی را به مسافران معرفی کند و در این راستا نظارت کافی را داشته باشد.

آزاد ادامه داد: شهرداری باید بتواند کمپ‌هایی همراه با شهر بازی را در سطح شهر همدان ایجاد کند تا علاوه بر درآمدزایی، اسکان مسافران نیز ساماندهی شود.

وی در پایان با تأکید بر بحث گردشگری و اهمیت آن در همدان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، بحث گردشگری را جزو شرح وظایف خود و همکاری لازم را برای معرفی جاذبه‌های منحصر به فرد همدان داشته باشند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,ساعت 17:30  توسط محمد گلزار